Affiliate Marketing Nieuwsbrief

Maandelijks verzamelen wij verschillende tips, interessante artikelen, Google updates en andere handige zaken omtrent SEO en affiliate marketing.

Ben jij actief in de affiliate marketing wereld, beheer jij een eigen website en wil je graag meer weten over SEO en affiliate marketing?

Schrijf je dan in voor deze nieuwsbrief en ontvang gratis de Affiliate Marketing Nieuwsbrief!


Inschrijven Nieuwsbrief

Wil jij ook op de hoogte blijven? Schrijf je dan via onderstaande formulier in voor de Affiliate Nieuwsbrief!


Voorbeeld Affiliate Nieuwsbrief

Hieronder vind je een voorbeeld van 1 van de handige mailtjes die je kunt verwachten in de nieuwsbrief. Snelle en duidelijke tips, waar je zelf gelijk je voordeel mee kunt doen. Heb je nog een vraag n.a.v. een nieuwsbrief, bespreek dit dan op het Affiliate Forum. Wacht niet langer en schrijf je nu in!

Hoe vind ik goede relevante zoektermen?

Om een site of aantal pagina’s op te bouwen om een onderwerp heen, wil je natuurlijk weten voor welke zoektermen je zou moeten gaan. Hier zijn verschillende manieren voor.

  1. SaaS oplossingen; Semrush (of Ahrefs);
    Semrush kun je eerst gratis uitproberen (trial). Voer hier de website of pagina in van een site die al hoog scoort op jouw onderwerp. En je kunt dan zien op welke zoektermen de concurrent nog meer scoort! Ahrefs is een premium tool, waarbij je hetzelfde kan maar in veel gevallen net wat beter en uitgebreider.
  2. AnswerThePublic;
    Met AnswerThePublic (ATP) kun je relevante zoektermen vinden, die vooral gebruikt worden als vraag of vergelijking. Ook erg interessant wanneer je wil inzetten op longtail zoektermen.
  3. Neil Patel’s Ubersuggest;
    Dit is een gratis tool (https://neilpatel.com/nl/ubersuggest/) die door velen wordt gebruikt, voordat ze investeren in een kwalitatieve SaaS-oplossing zoals Semrush of Ahrefs. Je kunt hiermee vele zoektermen vinden die relevant zijn.
  4. Google Adwords Keywordplanner;
    Adwords is betaald advertentieplatform van Google , waarmee je advertenties in zowel de zoekresultaten als andere websites kunt plaatsen. Maar je kunt de Google Adwords Keywordplanner ook gebruiken om relevante zoektermen in te voeren. Heb je ook momenteel ook nog eens een Adwords campagne draaien, dan krijg je zelfs een duidelijker inzicht in het maandelijkse zoekvolume.

Tot slot; vergeet niet voor elke nieuwe pagina, die je gaat of laat schrijven, een kwalitatief zoektermenonderzoek te verrichten. Je wil natuurlijk op zoveel mogelijk relevante termen gevonden worden!