Zoekmachine Adverteren, oftewel SEA, is het gebruiken van de advertentiemogelijkheid binnen zoekmachines. Dus naast of in plaats van SEO, kun je ook de advertenties inzetten om gelijk in het zicht te komen. Dat is dan ook één van de grootste voordelen, je kunt vandaag nog bezoekers krijgen dankzij je advertenties, waarbij je met SEO moet wachten op de top posities.
Het nadeel van SEA is dat je moet betalen voor elke klik op jouw advertentie. Dus als iemand zoekt op ‘jouw onderwerp’ en jij hebt hier een advertentie staan, dan kan het zijn dat de bezoeker van bijv. Google hier op klikt. Gebeurt dat, dan gaat deze bezoeker naar jouw site toe. Maar hier betaal jij dus een prijs voor, dat noemen we de cost per click (oftewel cpc).
Zoekmachine adverteren is een waar vak op zich, maar kan wel ontzettend interessant zijn om in te zetten voor jouw affiliate website. Binnenkort zullen we hier meer artikelen over publiceren, zodat ook jij dit kunt uitproberen en inzetten!
Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
SEO, oftewel Zoekmachine Optimalisatie, is het optimaliseren van jouw site om hoger in de zoekresultaten van de zoekmachines te komen. Denk bijvoorbeeld aan de top 10 van Google of Bing.
Het kost voornamelijk tijd en een goede strategie om hoog te komen in de zoekresultaten. Het grote voordeel is echter dat het verder geen (extra) kosten met zich meebrengt en je de bezoekers ‘gratis’ krijgt. Je betaald dus geen klik-prijs per bezoeker!
Zoekmachine Adverteren (SEA)
SEA (Search Engine Advertising), oftewel Zoekmachine Adverteren, is het inzetten van betaalde advertenties om gelijk bovenaan in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google of Bing te staan. Het voordeel is dat je dezelfde dag nog bovenaan kunt komen te staan. Echter is het nadeel dat je voor elke bezoeker een prijs per klik betaald.
Deze vorm van online marketing is aan te raden voor de affiliate marketeers die hiervoor een speciaal budget inrichten en wellicht al een redelijk stabiele website hebben staan.
E-mail Marketing
E-mail marketing is het inzetten van e-mails om de doelgroep te bereiken. Velen zullen hierbij gelijk denken aan de welbekende spam-mailtjes, maar dat is niet hoe e-mail marketing goed ingezet wordt. Denk maar eens aan de mogelijkheden van nieuwsbrieven, waarbij men zelf heeft aangegeven dergelijke mailtjes te willen ontvangen.
Met kwalitatieve e-mail marketing kun je vrij snel in het bereik komen van vele mogelijke klanten. Het nadeel is dat je hiervoor erg goed moet testen, om het ook financieel gezien aantrekkelijk te maken!
Social Media Marketing
Social Media maakt bij een groot gedeelte van de wereldbevolking, steeds meer deel uit van het dagelijkse leven en routine. Het is dan ook niet vreemd dat je als bedrijf of marketeer hier op in wil springen.
Via Social Media kun je snel een gerichte doelgroep aanspreken en dat kan als affiliate marketeer natuurlijk ontzettend interessant zijn. Wel is hier over het algemeen een budget voor nodig, om de juiste doelgroep te bereiken!