WordPress Plugins

De meeste affiliate marketeers bouwen tegenwoordig websites met WordPress als CMS. Oftewel, de gehele website draait op het content management systeem van WordPress. Eén van de grote voordelen van WordPress is dat het gratis te downloaden en installeren is.

Maar een ander enorm groot voordeel is de toegang tot de vele (gratis en premium) plugins voor WordPress. De standaard installatie van WordPress is al een ontzettend handig systeem. Met de plugins erbij kun je zo ook nog eens vele functies toevoegen aan jouw website. Denk maar eens aan het toevoegen van een nieuwsbrief-plugin of wat dacht je van één van de vele SEO-plugins om jouw site beter vindbaar te maken.

Maar omdat er zo ontzettend veel plugins zijn voor verschillende functies en van verschillende kwaliteit, gaan we één voor één de plugins langs om te beschrijven wat ze doen. Maar ook waar je ze het beste voor kunt gebruiken.

We zijn achter de schermen druk bezig met het omschrijven van de verschillende plugins. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven! 

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

SEO, oftewel Zoekmachine Optimalisatie, is het optimaliseren van jouw site om hoger in de zoekresultaten van de zoekmachines te komen. Denk bijvoorbeeld aan de top 10 van Google of Bing.

Het kost voornamelijk tijd en een goede strategie om hoog te komen in de zoekresultaten. Het grote voordeel is echter dat het verder geen (extra) kosten met zich meebrengt en je de bezoekers ‘gratis’ krijgt. Je betaald dus geen klik-prijs per bezoeker!

Zoekmachine Adverteren (SEA)

SEA (Search Engine Advertising), oftewel Zoekmachine Adverteren, is het inzetten van betaalde advertenties om gelijk bovenaan in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google of Bing te staan. Het voordeel is dat je dezelfde dag nog bovenaan kunt komen te staan. Echter is het nadeel dat je voor elke bezoeker een prijs per klik betaald.

Deze vorm van online marketing is aan te raden voor de affiliate marketeers die hiervoor een speciaal budget inrichten en wellicht al een redelijk stabiele website hebben staan.

E-mail Marketing

E-mail marketing is het inzetten van e-mails om de doelgroep te bereiken. Velen zullen hierbij gelijk denken aan de welbekende spam-mailtjes, maar dat is niet hoe e-mail marketing goed ingezet wordt. Denk maar eens aan de mogelijkheden van nieuwsbrieven, waarbij men zelf heeft aangegeven dergelijke mailtjes te willen ontvangen.

Met kwalitatieve e-mail marketing kun je vrij snel in het bereik komen van vele mogelijke klanten. Het nadeel is dat je hiervoor erg goed moet testen, om het ook financieel gezien aantrekkelijk te maken!

Social Media Marketing

Social Media maakt bij een groot gedeelte van de wereldbevolking, steeds meer deel uit van het dagelijkse leven en routine. Het is dan ook niet vreemd dat je als bedrijf of marketeer hier op in wil springen.

Via Social Media kun je snel een gerichte doelgroep aanspreken en dat kan als affiliate marketeer natuurlijk ontzettend interessant zijn. Wel is hier over het algemeen een budget voor nodig, om de juiste doelgroep te bereiken!